Palestra do Prof. Carlos Bordons, Universidade de Sevilla, Espanha

13/07/2015 15:45
Entre os dias 8 e 23 de julho de 2015 o PGEAS estará recebendo a visita do Prof. Carlos Bordons, da Universidade de Sevilla, Espanha.

As atividades do Prof. Carlos fazem parte de um projeto aprovado no CNPq no edital Pesquisador Visitante Especial (PVE) no programa Ciências sem Fronteiras. O projeto tem duração de 3 anos (2015-2017) e teremos e visita do pesquisador Prof. Carlos 30 dias a cada ano do projeto.

O projeto com título:
“Optimization and Control of Hybrid Generation Power Systems Including Renewable Sources “
visa estudar técnicas de controle preditivo para a otimização energética de sistemas de geração e armazenamento de energia, utilizando fontes renováveis e não renováveis.
Nesta semana organizamos uma palestra, os detalhes da mesma seguem a continuação.
Estão todos convidados!
Abraços
Prof. Julio Normay Rico
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Data: 15-07-2015
Hora: 10 hs
Sala PGEAS 1

Palestrante: Prof. Carlos Bordons

Titulo:“Optimal Energy Management for Renewable Energy Microgrids”.

Abstract:

This talk deals with some issues related to optimal operation of microgrids, which are a group of loads, generators and energy storage systems that can be managed isolated or connected to the main grid, in a coordinated way in order to reliably supply electricity. The control problems and solutions are addressed both for optimal dispatch and for the integration of the microgrid in the electricity market. Development of Model Predictive Controllers (MPC) are presented for case studies that include several renewable sources (photovoltaic and wind) as well as hybrid storage using hydrogen, batteries and ultracapacitors. Some experimental results for a demonstration microgrid will be presented, as well as simulations of scheduling in the electricity market. The results indicate that development of the appropriate controllers will allow a competitive participation of renewable energy in the new model of the electrical system.